Їх під час брифінгу озвучив Денис Яковлєв, начальник Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області.

Загальні результати

Протягом 2023 року, у межах наданих повноважень і для забезпечення виконання покладених завдань, Управлінням проведено 21 ревізію, 17 перевірок закупівель. Виявлено порушення, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів на суму 384 млн грн. Вжитими заходами забезпечено відшкодування втрат на суму майже 66 млн гривень.

Проведено 340 моніторингів закупівель. Виявлено порушення по 205 процедурам на 1,5 млрд грн. Попереджено порушень по 78 процедурам на загальну суму майже 894 млн грн, у т.ч. за 27 процедурами відмінено торги на 30 млн грн, розірвано 51 договір на загальну суму 864 млн гривень.

Правоохоронним органам передано 47 матеріалів (ревізій – 19, перевірок закупівель – 8, інформацій – 20), за якими розпочато 13 досудових розслідувань та долучено до кримінальних проваджень 18 матеріалів.

Крім того, за результатами участі спеціалістів Управління у перевірках, які проводились правоохоронними органами, складено 50 довідок та висновків, які долучено до кримінальних проваджень. Вручено 3 письмові повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

За вчинені фінансові порушення 21 посадову особу притягнуто до матеріальної і дисциплінарної відповідальності.

В порядку взаємодії з місцевими органами влади та місцевого самоврядування направлено 17 інформацій про результати державного фінансового контролю.

Керівники місцевих органів влади, підприємств, установ та організацій, прийняли 14 управлінських рішень за результатами ревізій та перевірок закупівель.

Доручення робочої групи

Щодо контролю за використанням коштів Фонду ліквідації наслідків збройної агресії.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 534-р від 16 червня 2023 року (зі змінами, остання постанова Уряду №1114 від 27.10.23) Миколаївській області розподілено субвенцію з державного бюджету на реалізацію проектів, спрямованих на ліквідацію наслідків збройної агресії в сумі 789 млн грн.

На даний час, замовником робіт – Департаментом містобудування, архітектури, капітального будівництва та супроводження проєктів розвитку Миколаївської обласної військової адміністрації проведено тендери та визначено переможців по 16 об’єктах. Із указаних закупівель Управлінням проведено 5 моніторингів закупівель, 8 – апаратом Держаудитслужби. Тобто, загалом 13 моніторингів закупівель (3 – не проведено). З них, по 10-ох виявлено порушення діючого законодавства при складанні тендерної документації та розгляду тендерної пропозиції учасників.

Миколаївські аудитори, з метою здійснення державного фінансового контролю за використанням коштів наданих з Фонду ліквідації наслідків збройної агресії, а також враховуючи ряд звернень (народного депутата, обласної прокуратури, УСБУ в Миколаївській області та інших), провели 5 моніторингів зазначених закупівель.

Всі висновки оприлюднено в системі «Прозоро».

На сьогодні порушення за результатами проведеного моніторингу закупівель замовником не усунуто. Висновки не оскаржено в суді.

Управлінням вживаються заходи на притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності. Направлено запити для отримання персональних даних на уповноважених осіб.

Про виявлені порушення, за результатами проведеного моніторингу, поінформовані правоохоронні органи для вжиття відповідних заходів реагування.

По 8-ми об’єктах (це реконструкція водогону та дюкеру) моніторинг проводився працівниками центрального апарату Держаудитслужби. За їх результатами виявлено ряд порушень вимог законодавства під час складання тендерної документації та розгляду тендерної пропозиції учасників.  Висновки оприлюднено в системі «Прозоро».

Наразі відсутня інформація щодо наявності ознак порушень законодавства у сфері закупівель (відсутні будь-які звернення правоохоронних органів і громадських організацій).

В подальшому держфінконтроль щодо використання коштів  здійснюватиметься під час позапланових перевірок закупівель та ревізії фінансово-господарської діяльності Департаменту містобудування, архітектури, капітального будівництва.

Крім того, робочою групою «Підзвітність і прозорість» розглядалося питання про закупівлю медичного обладнання комунальним некомерційним підприємством «Южноукраїнська міська багатопрофільна лікарня».

Закупівлі та отримання медобладнання мали відбутися наприкінці грудня 2023 року за п’ятьма процедурами на суму понад 14 млн грн. Рентгенівську діагностичну стаціонарну систему на суму майже 5 млн грн від ТОВ «МЕДХОЛДИНГ» передано на безоплатне відповідальне зберігання Постачальнику до кінця січня 2024 року у зв’язку з відсутністю у Лікарні ліцензії. Південною інспекцією з ядерної та радіаційної безпеки заборонено експлуатацію рентгенологічної системи без відповідної ліцензії. На сьогодні Лікарня не використовує таке обладнання.

Дане питання буде перевірено під час планового державного фінансового аудиту бюджету Южноукраїнської міськради у березні 2024 року.

Аудити

До речі, щодо аудитів. Державний фінансовий аудит, як одна з основних форм контролю, спрямований на упередження фінансових порушень, виявлення проблем та їх усунення, а також прийняття виважених управлінських рішень для ефективного використання бюджетних коштів та майна.

Протягом 2023 року проведені 4 державні фінансові аудити, якими охоплено 195 млн грн державних ресурсів, 1,5 млрд грн комунальних ресурсів. Виявлено неефективні управлінські дії (рішення) або ризикові операції, що призвели або можуть призвести до втрати доходів та непродуктивних/зайвих витрат на суму 307 млн грн, порушення законодавства. Надано 58 пропозицій, з яких 27 – на досягнення додаткового (економічного) результату, виконано 24 пропозиції, відшкодовано та упереджено втрат всього на суму понад 61 млн гривень.

Пріоритети діяльності Державної аудиторської служби

Міністром фінансів України Сергієм Марченком затверджено Пріоритети діяльності Державної аудиторської служби на 2024 рік.

Зокрема:

  • використання коштів виділених на відбудову, реалізацію окремих проєктів (у тому числі проєктних витрат, результатів і досягнень);
  • захисту національних інтересів, впливу на обороноздатність держави в умовах воєнного та післявоєнного періодів, зокрема, щодо забезпечення національної безпеки і оборони у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України;
  • законності та ефективності формування і виконання місцевих бюджетів, відновлення та відбудови територіальних громад;
  • з інших соціально важливих питань, які мають суспільний резонанс.

Написати коментар

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я