Камера оператора, який у вересні 2023 року знімав пропагандистські новини в Центральному музеї Тавриди, затрималась на одній з полиць імпровізованого фондосховища в музейній концертній залі, і це дало змогу впізнати одразу 5 творів, які були викрадені з Херсонського художнього музею і зараз незаконно перебувають у Криму.
Володимир Патик (1929-2016). Шахти Червонограду. 1974. Полотно, олія.
Один з найвидатніших митців в українському малярстві другої половини XX століття, яскравий представник галицької школи живопису, Народний художник України Володимир Патик виробив власну живописну манеру, особливий, темпераментний почерк, однією з рис якого є використання контрасту кольорів.
Віктор Толочко (1922-2006). Тиша. 1968. Полотно, олія.
Народний художник України Віктор Толочко працював у жанрі пейзажного живопису та натюрморту, він є автором жанрових картин. Але провідною в творчості митця-фронтовика стала тема Другої світової війни. Їй присвячене і полотно «Тиша», яке фіксує момент передишки між атаками ворога.
Олексій Кантеміров (1949-1993). На Росі. 1986. Полотно, олія.
Художник Олексій Кантеміров жив і працював у Києві, викладав у Київському художньому інституті, створював портрети, пейзажі, натюрморти у стилі реалізму з елементами фантастики.
Микола Андронов (1929-1998). Ранок. 1974. Полотно, олія.
Російський живописець, монументаліст, педагог, один із основоположників «сурового стилю», що виник як реакція на офіційний соціалістичний реалізм, в один момент вирішив втекти від фальші радянських ритуалів, і основне місце у творчості художника посів пейзаж. За багато років Андронов створив цілий цикл колористично-стриманих пейзажів, до якого належить і викрадений «Ранок».
Віктор Калінін (1946 р.н.). Той, що розсідлав коня. 1987. Полотно, олія.
Цей російський живописець і педагог, художник монументально-декоративного мистецтва має особливу живописну манеру, яка поєднує традиції реалізму, іконопису, символізму, авангарду та модернізму. Мозаїчність кольорів, «сплавлена фрагментарність» образу, своєрідна колажність стали фірмовим знаком Калініна.
Якщо три роботи українських митців вдалось впізнати за фрагментами зображення, то два твори російських художників ідентифіковані по підписах на зворотньому боці полотен. Додатковим підтвердженням перебування в Центральному музеї Тавриди картини Володимир Патика «Шахти Червонограду» є кадр, який зафіксував частину авторського підпису на звороті роботи.
Станом на даний час, ідентифіковано вже 85 робіт, незаконне перебування яких у Центральному музеї Тавриди не викликає сумнівів. Пошуки доказів, що підтверджують злочини росіян проти культурної спадщини України, продовжуються.