Тетяна Кучеренко втілила свою мрію – після деокупації відкрила у Херсоні магазин шкарпеток.

Частина її товару згоріла після дронової атаки рф першого відділення «Нової пошти», проте вона не опустила рук та продовжила свою справу. Зараз має два магазини та думає про розширення.

– Пані Тетяно, чим Ви займаєтесь і як давно?

– До війни в мене був інтернет-магазин. Я та дві мої доньки Ірина і Дарія розвивали його досить успішно. Навесні 2022-го року планували відкрити магазин одягу офлайн, але повномасштабна війна все зруйнувала.

Діти були в Одесі, коли почалося вторгнення. В окупації потроху продавала по Херсону. Відправок не було, доставок товару також. Робила все завдяки «сарафанному» радіо, щоб не дуже афішувати, щоб не схиляли до перереєстрації бізнесу. Потім, коли нас визволили, я потихеньку реанімувала інтернет-магазин, та відчувала, що треба відкривати щось у Херсоні. Я чітко розуміла: хочу працювати для наших людей. Ми з ними пережили окупацію, дочекалися визволення. І якраз побачила оголошення про оренду приміщення. Відразу зателефонувала й уже за місяць, 27-го травня 2023-го року, відкрила перший магазин.

Коли завітали перші клієнти, були такі емоції! Чесно, люди йшли не тільки щось купити. По-перше, дуже скучили – після окупації щось відкрилося, нехай малесеньке, але вже є змога прийти в магазинчик. Через пів року, майже на річницю звільнення, 12 листопада ми відкрили другий магазинчик. Вже розуміли, чого хочуть наші клієнти. Ну і так, потихеньку розвиваємось.

– Довго у вас був інтернет-магазин?

– Чотири роки. Я так хотіла щось своє, і тут донька Ірина мені каже: «Мамо, все, закуповуємо першу малесеньку партію й стартуємо». А я ж почала: «Це треба зібрати гроші». На що вона відповіла: «Ні, от просто зараз починаємо». І якось так ми по копійці й запустилися. Починали з маленької групи у Вайбер, виходили на інші інтернет-майданчики та врешті відкрили свій сайт. Там дещо інша направленість – турецька білизна. Його так і залишили. Зараз основні сили я кинула на херсонські магазини. Але потроху працюємо і там.

– Шкарпетки – це в асортименті нове, те, що з’явилось після звільнення?

– Так. Я зовсім змінила концепцію. Захотілося, щоб щось і веселеньке було, для настрою, не тільки за потреби. Хоча спочатку я боялась щось дорожче замовляти, все так скромніше – ну, багато людей похилого віку приходять, бабусі на пенсію не можуть дороге купити. Але потім у нас з’являлось більше покупців, вони хотіли чогось гарнішого, цікавішого, й асортимент розширився. Іноді приходять і кажуть: «Ого! Нічого собі, у вас і таке є!» Це приємно, надихає.

Шкарпетки у нас на будь-який смак. Товари дитячі, чоловічі, жіночі. Також є спідня білизна, майки, колготи, лосини, одяг для дому та сну.

– А де Ви працювали до відкриття магазину?

– За освітою я бухгалтер. І з 18 років була бухгалтеркою. Працювала на підприємствах, потім – самостійно, надавала бухгалтерські послуги. У мене до початку повномасштабного вторгнення було багато людей, яких вела не один рік – мої постійні клієнти. І для мене було розуміння, як іде бізнес, його концепція і який буде результат. Також мені зрозумілі податки, оформлення працівників – це моя сфера.

– З якими труднощами ви зараз стикаєтесь, розвиваючи бізнес у Херсоні?

– Мати свою справу в Херсоні – це, звісно, ризик. Ти прокидаєшся, першим ділом читаєш новини, що було вночі, де і в якому мікрорайоні «прилетіло». Буває, немає світла, інтернету, але це дрібниці – ми вже жили місяць без світла, води, опалення, але з розумінням, що вільні! І ці день-два-три без світла, вони не такі критичні. Ти чекаєш, все буде, будемо працювати.

Рік тому, в грудні, тільки ми місяць тут (у другому магазині – авт.) працювали, замовила товар на перше відділення «Нової пошти», а на нього був «скид» із дрона, була пожежа. Згорів весь мій товар – три посилки. Шкода, звичайно. Ну, а що робити? Швиденько замовила знову, тому що це було перед Новим роком, треба було радувати людей новими товарами. І всі постачальники дуже швидко зреагували і в той же день, як я замовила, все відправили.

– А в чому знаходите позитив?

– Позитив – це наші люди. Коли щось купують, йдуть задоволені, прибігають на наступний день. «Ой, я у вас там те купила, мені так сподобалось». Або коли обирають на подарунок. Дуже часто замовляють щось відправити своїм родичам територією України та навіть за кордон передають частинку Херсона. Я, до речі, зараз замовила шкарпетки з новими принтами – кавунами, надписом «Чорнобаївка» та її картою.

Також ми залучаємо наших SMM-спеціалістів, які створюють позитивний контент. У нас все з гумором і для настрою.

Організовуємо різні акції – даруємо шкарпетки, надаємо знижки. Це не просто для реклами, а щоб у людей був позитивний настрій, щоб діти усміхались, влаштовуємо для них невеликі свята.

– То, Ви знайшли себе в цій справі?

– Так, розумію, що зараз я на своєму місці.

У планах – розширювати магазини. Якщо спочатку я позиціонувала їх як «мої маленькі шкарпеточки», то тепер, коли до нас їдуть люди з усіх мікрорайонів міста та сусідніх сіл, ми іноді просто не поміщаємося тут. Та й хочеться більший асортимент, щоб було зручніше.

фото Марусі Басараб

Написати коментар

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я