Пазл із фрагментом цього твору не складався довго, але нарешті нам вдалось ідентифікувати ще одну викрадену роботу, яка стала 114-ю за рахунком. Вона двічі потрапила в кадри, відзняті в Центральному музеї Тавриди: 1 квітня 2023 року, коли фейкове міністерство культури Херсонської області підписувало незаконний договір про зберігання краденого в Криму, та у вересні 2023-го, коли в сюжеті телеканалу «Вести Крым» виправдовували мародерство окупантів.
Емілія Гончарова (1938 р.н.). Старий Крим. 1970. Тонований папір на фанері, пастель.
Землячка Ріпина (художниця народилася в Чугуєві на Харківщині) навчалася в Одесі, викладала та працювала в Донецьку, згодом у Норильську, де вивчала життя корінних народів Півночі, а потім стала москвичкою. Пастелі Емілії Гончарової дуже своєрідні та надзвичайно барвисті. У творчому доробку мисткині пейзажі, натюрморти, портрети, жанрові композиції. Ще за життя в Україні вона малювала види Донечини та яскраві кримські пейзажі, один з яких був викрадений з Херсонського художнього музею та незаконно опинився в Криму.
Також сумарно на обох кадрах можна побачити ще 7 вкрадених творів, ідентифікованих раніше:
- Василь Екгорст (1831-1901). Зимовий пейзаж з тройкою. Полотно, олія.
- Самуїл Невельштейн (1903-1983). Ескіз до картини «Урок історії». 1965-66. Полотно, олія.
- Владлен Ваганов (1930-1999). Лісова пісня. 1968. Папір, ліногравюра.
- Сергій Якобчук (1937-2015). Рознарядка в селі. Полотно, олія.
- Іван Лобода (1926-2017). Вишивальниця. 1971. Полотно, олія.
- Людмила Петрова (1923-1997). Панно «Трава бажання». 1978. Кольоровий картон, гуаш.
- Фелікс Кідер (1938-2003). Сказання про північний похід Дарія. З поліптиху «Сказання». 1993. Полотно, олія.
Загальний рахунок:
114 — кількість ідентифікованих творів мистецтва, вкрадених російською окупаційною владою з Херсонського художнього музею у 2022 році, загальна кількість незаконно вивезеного перевищує 10 тисяч музейних експонатів.
113 — кількість творів, які перебувають в окупованому Криму, в сімферопольському Центральному музеї Тавриди.
1 — робота, точне місцезнаходження якої невідомо, але є підтвердження з боку окупантів, що шедевр перебуває в їхніх руках.